Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

SOLAR HEAT CAN BE STORED IN VARIOUS MEDIA IN WATER IN SOIL IN AIR ...AND IN HUMANS ...ROMANI SUNT NIHIL HUMANI MI ALIENUM PUTO Romanı kaç sene önce okudum, hatırlamıyorum. Romanı kaç kere okuyabilirim, bilmiyorum; ama defalarca okuyabilirim. Başucumda olabilir, Feride'nin mücadelesi, bir erkeğe yenilmeden hayatını ters edecek şekilde kendi ayakları üzerinde durma çabası... İhsan Bey'in onurlu bir şekilde Feride'ye verdiği cevap, Hayrullah Bey'in babacanlığı... Birçok not düşürdü Çalıkuşu romanı kafama, birçok cümle. Filmini yeni izledim. Siyah-beyaz oluşu, yandan gelen "geçmiş" sesi, kıyafetler, konuşmalar vs... Türkân Şoray aşığı birisi olarak romanın uyarlanışına bayıldım, birkaç ayrıntı atlanmış. Mesela Feride'nin Çanakkale'den adı "Gülbeşeker'e" çıkarak ayrılmak zorunda kalışı gibi. Önemli değil, romanın tam tadını vermedi; ama romanın da filmin de tadı bambaşka. Çok seviyorum arkadaşlar, romanını da okuyun filmini de izleyin. Gerçi, büyük ihtimal okumuşsunuzdur, umuyorum en azından.

WATER -SHORT TERM STORAGE

WOOD - A LAREIRA LUTAVA PARA MANTER ALGUNS PREGUIÇOSOS OLHOS

ALARANJADOS DE CARVÃO OU DE BRASAS FEITOS

NAQUELES DIAS OS PECADORES MOVIAM-SE TÃO DEPRESSA

NOS SEUS TRANSPORTES ONDE A ENERGIA SOLAR ARMAZENADA

ERA QUEIMADA DE FORMA FLUIDA

A VELOCIDADE TORNA AS FORMAS INDISTINTAS

ADEUS DISSE O SONHO A DEUS A DIOS DEUS O ACOMPANHE

E O TEMPO SUFOCARÁ TODAS AS PALAVRAS E TODOS OS SONHOS

E NO SONHO AS JANELAS COLAPSARAM E ONDAS DE CALOR

E DE DESESPERO DOBRARAM AS DOBRADIÇAS

E AS JANELAS SONOLENTAMENTE CEDERAM

E O DESESPERO ENTROU E ENCHEU A CASA VAZIA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου